20. januar 2011

studier

Nå er tiden kommet der man tenker på videre studier, ofte enten man vil det eller ikke.
Tidligere har jeg fullført ( dvs. jeg har naturfag igjen) 3 årlig medier- og kommunikasjonslinje. Jeg har alltid ønsket å bli noe rettet innen dette, men nå blir jeg usikker. Igjen.

Etter at jeg har lett rundt på nettet etter mange forskjellige studietilbud, er det kun journalistikk og webdesign som interesserer. Journalistikk ligger definitivt på topp. Men om jeg skulle ha søkt på det (noe jeg tror jeg kommer til å gjøre), er det fortsatt flere ting som spiller inn, og gjør det hele enda litt vanskeligere.
Hadde det vært lurt å ta et nettstudie innen journalistikk, slik at Tobias kunne vært hjemme et par dager i uken, og heller vært litt mindre i barnehagen? Eller hadde det kanskje blitt vanskelig å fokusere når man er hjemme?

Om jeg skulle tatt studiene på skole (noe jeg absolutt vurderer sterkest), HVOR skulle jeg isåfall ha tatt det? Det mest relevante er selvfølgelig det nærmeste, men BI i Oslo har lokket veldig. Hmm, det er vanskelig.

Er det noen der hjemme som har erfaringer med ulike skoler innen denne type studie, eller/og har brukt nettstudie?
Jeg aner ikke hvordan nettstudiene foregår, så det hadde vært fint å fått et lite innspill der også :)
NÅ skal jeg sette meg ned å lese naturfag, ettersom det ikke er så altfor lenge til privatisteksamen!

Godt studievalg alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar