17. februar 2011

Middag og dessert

Idag ble det lapskaus til middag. En veldig enkel variant med pølse. Fikk plutselig så lyst på hjemmelaget lapskaus, og det er jo en fin måte og lage mat til Tobias på :)
Brukte ikke alt det som ligger her da, det var bare for å vise de forskjellige grønnsakene som ble brukt :)
Som dere sikkert ser brukte jeg; gulrøtter, purreløk, røkt kjøttpølse, sellerirot, kålrabi og poteter. 

Etter at det hadde kokt litt tok jeg av litt oppi en liten boks som jeg kan gi til Tobias. Siden hadde jeg en buljong-brikke oppi, og krydret med litt salt og pepper :) Det ble kjempegodt!
Slik så det ut oppi gryta, glemte selvfølgelig å ta bilde av det ferdige resultatet (litt sulten kanskje?) Hehe


Det var så deilig å føle seg frisk og rask igjen, og det har vært veldig deilig å føle at jeg har fått gjort en del idag :) Jeg tok med den gode sjokolade-rullekaka til moren min, og den falt i smak kan du tro!

Så siden jeg følte meg "i slaget", lagde jeg likesågodt en brownie også:)
Det ble en stooor langpanne-brownie :)

Her kommer oppskriften: 

6 egg
9 dl sukker
6 dl hvetemel
9 ss kakao
1 ss vanilje sukker
300 gr margarin

 Visp egg og sukker til eggedosis. Bland i alt det tørre. Smelt margarin, og ha i røren.
Smør en langpanne eller kle den med bakepapir og hell røren oppi.

Stekes på 180 grader i ca. 25- 30 min.


Dette har jeg ikke godt av, men det var jammen godt med et helt ferskt stykke brownie, med 
kaldt og god vaniljeis til! Nam nam! :)

Føler som sagt at jeg har fått gjort en del idag (ikke bare baking og kokkelering, men også kontroll på helsestasjonen, besøk hos moren min og en god del husarbeid). Det er så godt å være så full av energi! :)

Det blir nok tidlig til sengs ikveld, men det skal jammen bli godt det og! 
Sov godt alle sammen, måtte dere alle ha de behageligste drømmer! :)

1 kommentar:

  1. Så flink du er å lage god middag helt fra bunnen. Vi velger litt for ofte enkle løsninger, og ender ofte med å gi gromjenta middagsglass, vi må bare skjerpe oss...
    Kaka så veldig god ut, tror jeg må bake til helga:)

    SvarSlett